Nasza strona korzysta z plików cookie Serwis korzysta z plików cookie oraz innych technologii śledzenia w celach prawidłowego funkcjonowania, wyświetlania spersonalizowanych treści i reklamy oraz analizy ruchu na witrynie żeby wiedzieć skąd pochodzą nasi użytkownicy. Możesz zarządzać plikami cookie z poziomu Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies na naszej witrynie znajduje się w Polityce Prywatności.
W dowolnym momencie, możesz dokonać zmiany swojego wyboru klikając w link Polityka Cookies w stopce strony.
Produkty
Sortowanie
Pokaż filtry
Dostawcy
Ukryj filtry

Rowery

produktów

()

Sortuj wg:
Sortowanie
Pokaż filtry
Dostawcy
Ukryj filtry

Rower - sposoby użytkowania

Dla wielu spośród nas rower stanowi ekologiczny środek transportu, z którego chętnie korzystamy z różną częstotliwością, w zależności od indywidualnych potrzeb oraz upodobań. Niektórzy korzystają z niego nawet każdego dnia, czy to w drodze do pracy, czy też jadąc na zakupy. Łączą w ten sposób to co przyjemne z pożytecznym. Inni używają go w charakterze rekreacyjno - wycieczkowym, spędzając w ten sposób swój wolny czas, niekiedy udając się na wyprawy rowerowe samodzielnie, w gronie rodzinnym lub ze znajomymi. Są też tacy, dla których poruszanie się rowerem stanowi sport i podchodzą bardzo profesjonalnie zarówno do rodzaju pojazdu jak i samej jazdy. Jak wiadomo, na rynku mamy bardzo szeroki wybór rowerów, przeznaczonych do pokonywania różnego rodzaju dróg, różnej długości tras. Dlatego też ich wybór podyktowany jest z pewnością przeznaczeniem, a co za tym idzie sposobem użytkowania, a nie tylko wyglądem oraz ceną. 

Główne aspekty wyboru odpowiedniego roweru

Typ roweru dobieramy w zależności od tego dla kogo jest przeznaczony i do jakiej jazdy będzie używany: rekreacyjnej, wyczynowej, sporadycznej, codziennej. Niezależnie od tego, ważne aby użytkownik czuł się bezpiecznie i wygodnie podczas jazdy. Dlatego bezsprzecznie ważna jest wielkość roweru. Należy zwrócić uwagę na to czy stopa dosięgnie pedału w jego najniższym ułożeniu, w pozycji siedzącej. Trzeba też sprawdzić, czy siedząc na siodełku dosięgamy stopami do ziemi, a odległość krocza od ramy liczy minimum kilka centymetrów. Istotna przy wyborze odpowiedniego roweru jest wielkość koła(im większe tym bardziej stabilne), a także grubość opony. Cieńsza opona pozwoli na szybsze osiągnięcie większej prędkości jazdy, grubsza natomiast zapewni dużo większą amortyzację, a więc bezpieczeństwo. Kolejnym ważnym aspektem jest rama roweru. Jej rozmiar dopasowujemy względem długości nóg, bardzo ważny jest również materiał z którego została wykonana. Ramy aluminiowe są lżejsze niż ramy ze stali i bardziej sztywne. Bezpieczeństwo jazdy w dużym stopniu zależy od dobrej jakości hamulców, które umożliwią szybkie i wystarczająco mocne hamowanie. Do najbardziej skutecznych, ale też najdroższych należą hamulce tarczowe, które poza krótkim i silnym hamowaniem są odporne na warunki atmosferyczne. Jazda po trudnym terenie wymaga użycia amortyzatorów, które dzieli się ze względu na wykonanie oraz sposób montażu do pojazdu. Warto zwrócić uwagę na pozostałe akcesoria do jazdy, takie jak: wygodne siodełko o odpowiednim kształcie i rozmiarze, oświetlenie - niezmiernie istotne da zwiększenia bezpieczeństwa przy włączeniu do ruchu, błotniki, pedały, przerzutki, liczniki. 

Rower miejski  - zdrowy model amsterdamski

To wygodny, typ roweru, który może służyć do codziennej jazdy do pracy na zakupy, czy też typowej, wygodnej jazdy rekreacyjnej. Rower miejski wywodzi się z Amsterdamu, a obecnie bardzo popularny jest również w naszym kraju. O komforcie jazdy świadczy przede wszystkim ułożenie kierownicy i siodełka tak, by postawa jadącego była bardziej wyprostowana. To duże odciążenie dla kręgosłupa. Koła tutaj są zwykle duże, umożliwiają więc osiąganie dużej prędkości, a dzięki specjalnej przerzutce biegi zmienia się również w czasie postoju. Nisko opuszczona rama pozwala na wygodne wsiadanie i zsiadanie z pojazdu, a torba zawieszona na ramieniu nie stanowi przeszkody. Dodatkowe wyposażenie roweru miejskiego stanowią: koszyki i bagażniki na zakupy. 

Rowery cross - bliźniacza odmiana rowerów trekkingowych

Rower crossowy przeznaczony jest do jazdy po bardziej twardych nawierzchniach, na przykład po asfalcie i ubitych drogach. Zwykle nie posiada dodatkowego oprzyrządowania takiego jak: błotniki, nóżka, bagażnik. Zaopatrzony są w koła o rozmiarze 28 cali i wąskie opony. Kierownica może być prosta lub nieco zgięta, a pozycja rowerzysty wygodna, dzięki wyprostowanej sylwetce. 

Rowery trekkingowe - modele turystyczne

Różnią się od rowerów crossowych tym, że ich wyposażenie wzbogacone jest dodatkowo o bagażnik, stopkę, błotniki, pompkę, oświetlenie na dynamo. Rozmiar kół to także 28 cali 

Rowery górskie - górale

Stworzone zostały do jazdy po trudnych terenach. Zaopatrzone w koła w rozmiarze 26, 27,5 i 29 cali, szerokie opony i amortyzatory. Zwykle posiadają mocniejszą ramę i obręcze. To modele odporne, wytrzymałe i silne, często wykorzystywane również do jazdy po mieście. 

Rowery damskie - lekkie, bezpieczne, wygodne

Rower damski wyróżnia się przede wszystkim lekką konstrukcją, dopasowaną do kobiecej budowy. Rama jest obniżona i znaczni lżejsza niż w przypadku męskich modeli. Powinna być wykonana z aluminium. Kierownica zwykle jest cieńsza a waga całego pojazdu oscyluje w granicach 20 kg. i zależna jest od wyposażenia w dodatkowe akcesoria. Kobieta, aby móc w pełni korzystać z roweru, powinna być w stanie sama go podnieść i przenieść z miejsca na miejsce. Od jakości hamulców zależy bezpieczeństwo, dlatego niezmiernie ważne jest dokładne sprawdzenie ich skuteczności. Siodełko jest zwykle szersze, często posiada jeszcze wgłębienie. Nie bez znaczenia pozostaje oczywiście wygląd roweru damskiego, dopasowywany według indywidualnych gustów. 

Rower dla dziecka

Przy wyborze roweru dla dziecka bardzo ważne jest by nie dokonywać go bez uprzedniego "przymierzenia" przyszłego rowerzysty do sprzętu. Należy zmierzyć długość nóg(po wewnętrznej stronie kroku), dziecko powinno swobodnie sięgać podłoża, siedząc na siodełku. Ważne by pedałując nie ocierało kolanami o kierownicę. Rowerki dla całkowitych maluchów to tzw. rowery biegowe, w których siłę napędową stanowią nóżki malucha. Dzięki takiemu wynalazkowi, uczy się jak utrzymać równowagę i wybrać odpowiedni kierunek ruchu. czasami rower dla dziecka zaopatrzony jest w tylny hamulec, aby przyszły rowerzysta mógł oswajać się z jego istnieniem. Około czwartego roku życia, dziecko może otrzymać w prezencie 16, czy 20 calowy rowerek z kółeczkami, czasami zaopatrzony dodatkowo - dla początkowego etapu nauki jazdy - w kółeczka boczne. Dzieci w wieku siedmiu lat zazwyczaj otrzymują już rowery z kołami o 24 calach, a więc niemal dorosłe modele. 

Obecnie na rynku istnieje bardzo bogata oferta możliwych do wyboru rowerów. Ważne by podczas dokonywania takiego zakupu, kierować się przede wszystkim dobrą jakością urządzenia, ponieważ jest ona gwarancją naszego bezpieczeństwa i komfortu podczas użytkowania.

Czytaj więcej

Rower - sposoby użytkowania

Dla wielu spośród nas rower stanowi ekologiczny środek transportu, z którego chętnie korzystamy z różną częstotliwością, w zależności od indywidualnych potrzeb oraz upodobań. Niektórzy korzystają z niego nawet każdego dnia, czy to w drodze do pracy, czy też jadąc na zakupy. Łączą w ten sposób to co przyjemne z pożytecznym. Inni używają go w charakterze rekreacyjno - wycieczkowym, spędzając w ten sposób swój wolny czas, niekiedy udając się na wyprawy rowerowe samodzielnie, w gronie rodzinnym lub ze znajomymi. Są też tacy, dla których poruszanie się rowerem stanowi sport i podchodzą bardzo profesjonalnie zarówno do rodzaju pojazdu jak i samej jazdy. Jak wiadomo, na rynku mamy bardzo szeroki wybór rowerów, przeznaczonych do pokonywania różnego rodzaju dróg, różnej długości tras. Dlatego też ich wybór podyktowany jest z pewnością przeznaczeniem, a co za tym idzie sposobem użytkowania, a nie tylko wyglądem oraz ceną. 

Główne aspekty wyboru odpowiedniego roweru

Typ roweru dobieramy w zależności od tego dla kogo jest przeznaczony i do jakiej jazdy będzie używany: rekreacyjnej, wyczynowej, sporadycznej, codziennej. Niezależnie od tego, ważne aby użytkownik czuł się bezpiecznie i wygodnie podczas jazdy. Dlatego bezsprzecznie ważna jest wielkość roweru. Należy zwrócić uwagę na to czy stopa dosięgnie pedału w jego najniższym ułożeniu, w pozycji siedzącej. Trzeba też sprawdzić, czy siedząc na siodełku dosięgamy stopami do ziemi, a odległość krocza od ramy liczy minimum kilka centymetrów. Istotna przy wyborze odpowiedniego roweru jest wielkość koła(im większe tym bardziej stabilne), a także grubość opony. Cieńsza opona pozwoli na szybsze osiągnięcie większej prędkości jazdy, grubsza natomiast zapewni dużo większą amortyzację, a więc bezpieczeństwo. Kolejnym ważnym aspektem jest rama roweru. Jej rozmiar dopasowujemy względem długości nóg, bardzo ważny jest również materiał z którego została wykonana. Ramy aluminiowe są lżejsze niż ramy ze stali i bardziej sztywne. Bezpieczeństwo jazdy w dużym stopniu zależy od dobrej jakości hamulców, które umożliwią szybkie i wystarczająco mocne hamowanie. Do najbardziej skutecznych, ale też najdroższych należą hamulce tarczowe, które poza krótkim i silnym hamowaniem są odporne na warunki atmosferyczne. Jazda po trudnym terenie wymaga użycia amortyzatorów, które dzieli się ze względu na wykonanie oraz sposób montażu do pojazdu. Warto zwrócić uwagę na pozostałe akcesoria do jazdy, takie jak: wygodne siodełko o odpowiednim kształcie i rozmiarze, oświetlenie - niezmiernie istotne da zwiększenia bezpieczeństwa przy włączeniu do ruchu, błotniki, pedały, przerzutki, liczniki. 

Rower miejski  - zdrowy model amsterdamski

To wygodny, typ roweru, który może służyć do codziennej jazdy do pracy na zakupy, czy też typowej, wygodnej jazdy rekreacyjnej. Rower miejski wywodzi się z Amsterdamu, a obecnie bardzo popularny jest również w naszym kraju. O komforcie jazdy świadczy przede wszystkim ułożenie kierownicy i siodełka tak, by postawa jadącego była bardziej wyprostowana. To duże odciążenie dla kręgosłupa. Koła tutaj są zwykle duże, umożliwiają więc osiąganie dużej prędkości, a dzięki specjalnej przerzutce biegi zmienia się również w czasie postoju. Nisko opuszczona rama pozwala na wygodne wsiadanie i zsiadanie z pojazdu, a torba zawieszona na ramieniu nie stanowi przeszkody. Dodatkowe wyposażenie roweru miejskiego stanowią: koszyki i bagażniki na zakupy. 

Rowery cross - bliźniacza odmiana rowerów trekkingowych

Rower crossowy przeznaczony jest do jazdy po bardziej twardych nawierzchniach, na przykład po asfalcie i ubitych drogach. Zwykle nie posiada dodatkowego oprzyrządowania takiego jak: błotniki, nóżka, bagażnik. Zaopatrzony są w koła o rozmiarze 28 cali i wąskie opony. Kierownica może być prosta lub nieco zgięta, a pozycja rowerzysty wygodna, dzięki wyprostowanej sylwetce. 

Rowery trekkingowe - modele turystyczne

Różnią się od rowerów crossowych tym, że ich wyposażenie wzbogacone jest dodatkowo o bagażnik, stopkę, błotniki, pompkę, oświetlenie na dynamo. Rozmiar kół to także 28 cali 

Rowery górskie - górale

Stworzone zostały do jazdy po trudnych terenach. Zaopatrzone w koła w rozmiarze 26, 27,5 i 29 cali, szerokie opony i amortyzatory. Zwykle posiadają mocniejszą ramę i obręcze. To modele odporne, wytrzymałe i silne, często wykorzystywane również do jazdy po mieście. 

Rowery damskie - lekkie, bezpieczne, wygodne

Rower damski wyróżnia się przede wszystkim lekką konstrukcją, dopasowaną do kobiecej budowy. Rama jest obniżona i znaczni lżejsza niż w przypadku męskich modeli. Powinna być wykonana z aluminium. Kierownica zwykle jest cieńsza a waga całego pojazdu oscyluje w granicach 20 kg. i zależna jest od wyposażenia w dodatkowe akcesoria. Kobieta, aby móc w pełni korzystać z roweru, powinna być w stanie sama go podnieść i przenieść z miejsca na miejsce. Od jakości hamulców zależy bezpieczeństwo, dlatego niezmiernie ważne jest dokładne sprawdzenie ich skuteczności. Siodełko jest zwykle szersze, często posiada jeszcze wgłębienie. Nie bez znaczenia pozostaje oczywiście wygląd roweru damskiego, dopasowywany według indywidualnych gustów. 

Rower dla dziecka

Przy wyborze roweru dla dziecka bardzo ważne jest by nie dokonywać go bez uprzedniego "przymierzenia" przyszłego rowerzysty do sprzętu. Należy zmierzyć długość nóg(po wewnętrznej stronie kroku), dziecko powinno swobodnie sięgać podłoża, siedząc na siodełku. Ważne by pedałując nie ocierało kolanami o kierownicę. Rowerki dla całkowitych maluchów to tzw. rowery biegowe, w których siłę napędową stanowią nóżki malucha. Dzięki takiemu wynalazkowi, uczy się jak utrzymać równowagę i wybrać odpowiedni kierunek ruchu. czasami rower dla dziecka zaopatrzony jest w tylny hamulec, aby przyszły rowerzysta mógł oswajać się z jego istnieniem. Około czwartego roku życia, dziecko może otrzymać w prezencie 16, czy 20 calowy rowerek z kółeczkami, czasami zaopatrzony dodatkowo - dla początkowego etapu nauki jazdy - w kółeczka boczne. Dzieci w wieku siedmiu lat zazwyczaj otrzymują już rowery z kołami o 24 calach, a więc niemal dorosłe modele. 

Obecnie na rynku istnieje bardzo bogata oferta możliwych do wyboru rowerów. Ważne by podczas dokonywania takiego zakupu, kierować się przede wszystkim dobrą jakością urządzenia, ponieważ jest ona gwarancją naszego bezpieczeństwa i komfortu podczas użytkowania.

Czytaj więcej