Grupa PSB prowadzi działalność na rynku dystrybucji materiałów budowlanych od 1998 r. Jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Grupa zrzesza ponad 400 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 289 składach budowlanych, w 377 marketach PSB Mrówka oraz w 78 centrach handlowych PSB Profi. W placówkach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, firm będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., w 2023 r., osiągnęły poziom blisko 9 mld zł, co stanowi ok. 15% udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Wg badań w 2023 roku dowolną markę Grupy PSB rozpoznaje 81% respondentów: markę Grupy PSB zna 60% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 76%, a placówek PSB Profi 43%.
W ramach realizowanej strategii na lata 2023–2025, Grupa PSB skupiła się na kilku kluczowych obszarach, wśród których na pierwszy plan wysuwają się cyfryzacja i standaryzacja. Rozwój nowoczesnych portali i aplikacji webowych oraz mobilnych stanowi jeden z filarów nowoczesnego zarządzania firmą. Dzięki takim działaniom Grupa PSB oferuje swoim Partnerom i ich Klientom coraz lepszą jakość obsługi, co jest kluczowe w tak konkurencyjnym segmencie rynku.
PSB Mrówka to sklepy z branży „dom i ogród” typu DIY (zrób to sam), oferujące produkty niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Zlokalizowane są między innymi w miejscowościach powiatowych i gminnych, ale także w aglomeracjach i dużych ośrodkach miejskich.
Markety, w zależności od zasięgu oddziaływania, powstają w różnych formatach:
W naszych marketach co roku regularne zakupy robi ok. 4 mln klientów. W pierwszym półroczu 2024 r. łączne przychody placówek PSB Mrówka wyniosły 1,9 mld zł i odnotowały 9% wzrost sprzedaży w stosunku do 2023 r., uzyskując 17% udziału w rynku DIY. W zależności od wielkości, sklepy PSB Mrówka posiadają w stałej ofercie od 10 do 40 tys. pozycji asortymentowych. Do najpopularniejszych kategorii produktowych należą: narzędzia, elektronarzędzia, farby i impregnaty, oświetlenie, chemia budowlana, panele, płytki i ceramika, drzwi, dekoracje, instalacje, wentylacje, ogrodzenia, kostka brukowa, AGD, art. ogrodowe (rośliny, narzędzia, donice, meble, nawadnianie), artykuły hobbystyczne i sezonowe (Boże Narodzenie, Wielkanoc, znicze i inne).
Obecnie sieć tworzy
Regularne zakupy robi
sklepów PSB Mrówka na terenie całego kraju
W ciągu ponad dwóch dekad działalności Grupa PSB uzyskała szereg branżowych nagród i wyróżnień, z których najważniejsze to: "Kotler Awards Polnad 2024", "Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP 2014" w kategorii "Ład korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu", tytuł "Created in Poland Superbrands", „Medal Europejski 2023” za Marketplace Mrówka, Godło Promocyjne "Teraz Polska", „Ambasador Polskiej Gospodarki” w kategorii „Najwyższa jakość”, Gazele Biznesu, „Perły Polskiej Gospodarki”, Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA, Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu BCC, tytuły "Filar Polskiej Gospodarki", "Dystrybutor Roku ", "Lider Regionu Świętokrzyskiego", Skrzydła 2012 - nagroda gospodarcza województwa świętokrzyskiego - za sieć sklepów PSB-Mrówka", „Retail Awards 2010”.